beautiful love -- sophie milman

27 Ocak 2011 Perşembe

trafiksizsiniz-trafikaos-trafik:peki kimin için?-başlıklarından bi tanesi

           ilk yazım oluyore. ilk konu olarak neden trafik seçtim bilmiyorum, belki beni fazla ilgilnedirmediğindendir. evet ilgilendirmiyor. çünkü öyle bi anlayışım yok, zaten ehliyeti olmayan bir insanım, yaya olarak dahi hiç bi mesuliyeti yerine getirmiyorum.
         şöyle ki: mesela karşıdan karşıya geçerken sol-sağ-sol-sağ bugün bayram olsa olayı. kaçımız bunu yerine getiriyor veya kaçımız bunun gerekli olduğunu düşünüyor. ben şahsen direk bakıyorum, araba uzaakta ha o zaman geçiyim. hele de tekyönlü yollarda sağ-sol davası 80lerdekinden demode kalıyo evet.
          bu durumun bigünde kaç kere arabaları ani durdurmaya sebebiyet verdiğimin, kaç kere küfür yediğimin, kaç kere son anda sıyrıldığımın, kaç kere trafiği kilitlediğimin haddi hesabı yok. hala akıllanmamış bulunmaktayım. bikere çokiyi hatırlarım bahçeye gidiyodum evden, bor yolunda istikbalin oradaki yolda, karşıya geçecektim. şöyle baktım haa evet araba yok ya da uzakta dedim. yoldan geçerken militmetrik bir sıyırışla bi motosiklet geçti arkamdan fiyuuuv diye. sürücüsünün bana ettiği küfür hızıyla birlikte yayıldı havaya: amınaaa kkoruuımm. evet orda suskunluğumu korudum, o da haklı tabi. zaten adam uzaklaşmıştı, ben de içimden küfür ederek ona ulaşmasını umdum.
          bi de şu asker giderken uğurlanışı, sünnet ya da normal düğünde şıngıdı mıngıdı oynayan bilimum insan topluluklarının trafiği felç edip bi de yetmiyomuş gibi ses kirliliğine sebep olmaları, efendim sevincinizi yaşıyacaksanız trafiğe kapalı bir alanı seçiniz ki biz de nirvanaya erişelim! düğünlerdeki hardcore desibel seviyesi var ki o da ayrı bi yazı konusu olur.
          trafik büyük sorun diyolar hele istanbulda, ankarada yaşayan insanlar(niğdede olmayabilir(gerçi olmaya başlamış son zamanlarda, bunu kişibaşına düşen araç sayısının yükselmesiyle doğru orantılı olduğunu varsayabiliriz.)). işte o zaman küçük şehirdeki insanlar amaaan hep aynı sorun diyerek büyük şehirdeki insanlara acıyacaklarına gelip deneyimlemeliler(hahayt ankaralıyım ya artık ondan). hele de o, hele de o akşam mesai çıkışı yok mu?! normalde 15dkda giden yüzdoksansekiz, efendim o saatlerde 50dkyı buluyo gitmesi, yolda mikrometrelik(milimetre olamaz o çünkü) ilerleme anevrizmaya sebep olucak ama gel gör ki ambulans bile geçemez o trafikte, ne oldu işte kim öldüye gittin! ilk başta dedim trafik ilgilendirmiyor diye ama bu gibi durumlar istisnaya giriyo binevi.
          trafik ışıklarının yanma süresinden de muzdaribim ben! kızılaydaki o çılgın kalabalıkla birlikte atatürk bulvarından karşı karşıya geçmek o kadar az saniyeye(kaç saniye unuttum, 28di galiba) sığamıyor. ilk başta rahat rahat geçerken saniyeyi ayarlayamıyoruz, yolun yarısında aha çogaz kaldı diyerek, koş babam koş. bunu engellemek için ben genelde, mesela 24 saniye olsun, 12 saniyesini bir yol için kalan 12yi diğer yol için planlıyorum, ama nedense hep 15.saniyede ikinci yola geçmeye başlıyorum. trafiğin akmasına o kadar süre(bunu da unuttum ama kesinlikle daha çoktu.) verirken, yurdum insanına, o kaldırımları döşediğin o yolları yaptığın kişiye neden o kadar az süre? biz birer usain bolt, birer süreyya ayhan değiliz sayın yetkili!
          trafikte telefonuyla konuşan fantastik insanlar peki?! bi tane kulaklık al. parasız mısın değilsin, peki neden, ha neden?!!
          yazıyı bir kazasız belasız bunu biliyor muydunuz ile bitireyim: dünyada her yıl eşeklerin yol açtığı kazalardan ölen insan sayısı, uçak kazalarında ölen insan sayısından daha fazlaymış. national geographic öyle söylüyo.
          evet uzun oldu biraz farkındayım. ama rahatladım şimdi, iyi geldi. sen muhtemelen anaa çok uzun okumam ben bunu diycen, o zaman sözüm sana sabırlı insan, oku! belki sen de kendinden bişey bulursun! (bunu sona yazmam da garip oldu, bunu okuycak insan zaten okumuştur yazıyı ehehe.)
"trafik ne aşklara gebe?" zaytung haber ajansı bildiriyor.

2 yorum:

  1. köy hayatı öneriyorum sana :)

    YanıtlaSil
  2. önemli olan kaçmak değil gülengirl. sorunlarla yüzleşmek. evet o kadar da mücadeleciyim! :P

    YanıtlaSil

1 düşünce 1 söylem