beautiful love -- sophie milman

5 Şubat 2011 Cumartesi

Evet Bu Bir Devrim!

Yoo, Tunus'taki ve Mısır'daki olaylardan bahsedecek değilim, inanın bu bence daha büyük bir devrim.

Şu reklamı öncelikle izleyiniz, ben zırvalamaya öyle devam edeyim.


Mutlaka bundan önce başka örnekleri olmuştur da ben görmemiş ve duymamışımdır. Zira bu reklam da çok da kısa olmayan bir zamandan beri oynayan ve aslında üzerinde konuşulmuş bir reklammış. Tabi ben bu güzel reklamdan şans eseri haberdar oldum.

Bu reklamın benim için önemi, gördüğüm ilk ve tek erkek cinselliğini bariz bir şekilde kullanan reklam olması, daha açık söylemek gerekirse kadın izleyicilere doğrudan çekici erkek vücutlarıyla hitap etmesi. Halbuki bu güne kadar benim için hep; traş olduğumda yanağımı öpen güzel kadınlar, dondurma aldığımda güzel dudakların ısırdığı çikolata kaplı dondurmalar, çikolata aromalı parfüm kullandığımda beni yalayan çıtırlar olmuştu. Kadın vücudu ve çekiciliği, bazen ufak bazen ileri cinsel çağırışımlarla hep bana doğrultulmuştu ve dolayısıyla daha geniş kitlelere..

Sürekli kadın vücutları tarafından uyarılan erkekler vardı, zaten bu yazıyı yazıyım dememe bu reklam üzerine bugün çok sevdiğim bir arkadaşımla yaptığımız tespit sebep oldu. O da şöyle ki; oturduk, düşündük ve korkarak gerçeği fark ettik. Lezbiyen pornosu izleyen erkek arkadaşlarımız( evet, bir arkadaşım ;) ) vardı; ama gay pornosu izleyen kadın tanımıyorduk !

Bahsettiklerim kadınların medyada en masum kullanım alanı.. Aldatan Kadınlar Anlatıyor köşeleri var oldukça ya da sağlık haberlerinde dahi kadın vücudu ön plana çıkarıldıkça ya da arka sayfaları güzel vücutlu kadınlar süsledikçe; medyada reklam aracı olmak, çok masum kalıcak !

Sürekli reklamlar aracılığıyla bilinçaltına ''kullan;öpsünler, yalasınlar'' beklentileri kazınan erkekler bunları dert etmeden yaşamaya nasıl devam edebiliyorlar?
Neden erkek cinselliği değil de kadın cinselliği bunca yıl kullanıldı? Neden bu çikolatanın reklamında erkek vücutları görünce şaşırdık da kadın vücutları görmemiz bizi şaşırtan bir şey asla olmadı?
Gay ilişkilerin toplumda lezbiyen kesime göre daha zor kabul görmesinin bununla ilgisi olabilir mi?
Bundan sonra bu reklamların arkası gelicek mi? Gelmesi midir olması gereken?

Son sorunun cevabını vereyim, öncekileri siz de düşünebilirsiniz. Kadınların da hedef alınması istediğimiz bir şey değil. Kadın cinselliği alet ediliyordu, artık erkek cinselliği de alet edildi. Ee, her şey daha mı güzel? Bırakın arkadaşım insanların bilinçaltındaki cinsellikleri yönlendirmeyi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 düşünce 1 söylem